Ουρολοιμώξεις

Ουρολοιμώξεις και εγκυμοσύνη

Οι ουρολοιμώξεις είναι πάρα πολύ συνηθισμένες στην εγκυμοσύνη (προσβάλλεται περίπου μία στις πέντε γυναίκες) και στο 90% των περιπτώσεων οφείλονται στο κολοβακτηρίδιο E. coli. Μπορούν να εκδηλωθούν ως κυστίτιδα και ουρηθρίτιδα ή ως πυελονεφρίτιδα. Τα συμπτώματα που συνοδεύουν τις ουρολοιώξεις είναι η συχνουρία, η δυσουρία (πόνος κατά την ούρηση), η επείγουσα ανάγκη για ούρηση, ενώ στην πυελονεφρίτιδα συνυπάρχουν πυρετός και άλγος στις νεφρικές χώρες (50% στη δεξιά και 25% και στις δύο), όπως και γενικά συμπτώματα (ανορεξία, ναυτία, έμετοι).

Αν η ουρολοίμωξη και ειδικά οι σοβαρότερες μορφές αυτής παραμείνουν χωρίς αντιμετώπιση ενέχουν κινδύνους για την εγκυμοσύνη, ο συνηθέστερος των οποίων είναι ο πρόωρος τοκετός.

Κάποια από τα συμπτώματα των ουρολοιμώξεων, όπως η συχνοουρία, μπορεί να μην ξεχωρίζουν από τα συνήθη συμτώματα της εγκυμοσύνης, γι’ αυτό οι έγκυες υποβάλλονται σε γενική ούρων μία φορά κάθε μήνα κατά την διάρκεια της κύησης (καθώς και για αποκλεισμό άλλων παθολογικών καταστάσεων). Αν υπάρχει ουρολοίμωξη, έχουν αυξημένες πιθανότητες να την επανεμφανίσουν και στη συνέχεια της εγκυμοσύνης τους. Οι ουρολοιμώξεις αντιμετωπίζονται με αντιβιοτική αγωγή (με κατά το δυνατόν χαμηλή εμβρυοτοξικότητα) και για το χρονικό διάστημα που θα συστήσει ο γιατρός σας (συνήθως 7-10 μέρες).